Navigation auf uzh.ch
Name | Titel | |
---|---|---|
Kee Il Choi Jr. | European ornament from China: Henri-Leonard’s Bertin’s Drawings of the Qianlong Emperor’s Vases Chinois (Working title) | |
Dahi Jung | Enlightened: Bidirectional Knowledge Transfer through Natural History Illustrations between China and the West, ca. 1750-1842 (Working title) | |
Isabelle Leemann | Incidental Encounters -Tracing the Biographies of East Asian Art Objects in European Collections Formed through Missions in the 20th Century (Working title) | |
Maude Johanna Hürlimann | Rezeptionsgeschichte und Aufarbeitung koreanischer Künstlerinnen in der zweiten Hälfte des 20. Jahrhunderts (Working title) | |
Anna Elisabeth Herren | Through the Multifocal Lens: Visual Representation in Newspaper Photography on China, 1925–1949 | |
Alina Martimyanova | The Intermediality of Reproduced Images: Artists as Print Designers in late 19th Century China | |
Xenia Piëch | Politics of Positioning: Photography and Chinese Experimental Women Artists |
Name | Titel | Links |
---|---|---|
Brigitte Huber | The Significance of the mie Pose in Kabuki Woodblock Prints (2023) | - |
Sabine Bradel | Forms of Femininity: Suzuki Harunobu’s Early Career Development and the Gendering of Style, 1760–1765 (2023) | - |
Stella Jungmann | First Impressions? The Translation and Contextualization of Photographic Images of Bakumatsu Japan (2023) | - |
Rosa Jiyun Kim | Swiss Receptions of Korean Culture and Arts during the 1950s (2023) | - |
Stephanie Santschi | Visual Vocabularies Within Poetic Microcosms: How Hokusai’s Social Embedding Shaped Content and Presentation of the “Ono” and “Ryakuga” (2023) | - |
Nathalie Marseglia | Tsuchi aji – Der Geschmack von Ton: Über das „System Lebende Staatsschätze“ als Referenzrahmen für den Erhalt des Keramikhandwerks in Japan (2023) | |
Stephanie Gruber Bachmann | Das Ornament und die Linie im Jugendstil (2023) | |
Marcel Schneider | The Imperial Qín Dynasty: Elements of Governance as Reflected in the Lǐyē 里耶 Manuscripts (2021) | |
Klaus J. Friese | Aesthetics of War: Japanese War Motif Kimonos (2020) | |
Fabian Kommoß | Die Sichtbarmachung des Unsichtbaren: Visualisierungsstrategien zen-buddhistischer Kunst (2020) | |
Heidi Tacier-Eugster | Das Museum Rietberg Zürich und Elsy Leuzinger (2018) | |
Sofia Bollo | Reframing Ancient China: A Multi-perspective Study on Neolithic Pottery Displays in Modern Chinese Museums (UFSP Asien und Europa). (2017) | FDB |
Jeanne Fichtner-Egloff | Kindai Bijutsu. Die Japanische Rezeption westlicher Kunstkonzepte um 1900 (UFSP Asien und Europa). (2017) | FDB |
Lis Jung Lu | When Confucian Spirit Meets Southern Elegance: The Origins and Transmission of Calligraphic Traditions Engraved in Stone During the Northern Qi Dynasty (550-577). (2015) | |
Charly Iten | Der Teeweg und die Welt der japanischen Teeschalen - Zur Töpferkunst der von Sen no Rikyū und Furuta Oribe geschätzten Brennöfen. (2004) | |
Ildegarda Scheidegger | Bokutotsusō: Studies on the Calligraphy of the Zen Master Musō Soseki (1275-1351). (2004) | |
Kim Karlsson | Luo Ping: The Life, Career and Art of an Eigthteenth-Century Chinese Painter. (2003) | |
Katharina Epprecht | Hasegawa Tōhaku (1539-1610): Untersuchungen zu Biografie, Frühwerk und Tuschmalerei der Reifezeit. (2000) | |
Khanh Trinh | Darstellung realer Orte: Die "Wahren Landschaften" des Tani Bunchō (1763-1840). (2000) | |
François Louis | Die Goldschmiede der Tang- und Song-Zeit. Archäologische, sozial- und wirtschaftsgeschichtliche Materialien zur Goldschmiedekunst Chinas vor 1279. (1997) | |
Albert Lutz | Der Tempel der drei Pagoden von Dali. Zur buddhistischen Kunst des Nanzhao- und Dali-Königreichs in Yunnan, China. (1990) |