Aktivitäten

Aktuell

2022

10.–16.07. Summer School Stones of Palermo. Cultures of Marble at the Mediterranean Crossroads, Palazzo Butera, Palermo (mit der Unterstützung des Istituto Svizzero, Rom). Organisation gem. mit Ariane Varela Braga. Call (PDF, 1 MB)

07.–08.10. Tagung Art Across the Iberian World. Connecting Spanish Italy and Latin America, Universität Zürich.

Veranstaltungen

2022

02.04. Doppelsektion Synagonism in Early Modern Art im Rahmen der Jahrestagung der Renaissance Society of America, Dublin. Organisation gem. mit Yannis Hadjinicolaou und Markus Rath.

2021

16.–18.09. Workshop: Marble. Connections and Refractions, Bibliotheca Hertziana, Rom. Organisation gem. mit Ariane Varela Braga. details

2019

18.09.–18.12. Institutskolloquium: Marmor. Materialität und Ästhetik, UZH, Organisation gem. mit Nora Guggenbühler, Redner: Malcolm Baker (Riverside, CA), Fabio Barry (Stanford), Frank Fehrenbach (Hamburg), Dario Gamboni (Genf), Markus Rath (Basel), Frits Scholten (Amsterdam). Flyer (PDF, 211 KB)

18.03. Sektion Early Modern Drapery. Reactionary or Modern? im Rahmen der Jahrestagung der Renaissance Society of America, Toronto. Organisation gem. mit Evonne Levy (Toronto).

Vorträge

2022

02.04. «Tintoretto, Drawing and Sculptural Space» im Rahmen der RSA Jahrestagung, Dublin, in der Sektion Synagonism in Early Modern Art.

2021

16.11. «Il peregrino. Pilgrimage and the Poetic Production of Baroque Space» auf der Tagung Ein Dialog der Künste. Konzeptionen sakraler Räume in der Architektur und deren Beschreibung in der Literatur von der Frühen Neuzeit bis zur Gegenwart, Universität Zürich.

20.09. «Il teschio sotto la pelle», Studientag Contemporaneità barocca. Riletture incrociate di due mostre attuali, Palazzo Barberini und Galleria Borghese, Rom.

25.05. «Remediating Michelangelo. Tintoretto and the Sculptural Model» auf der Tagung (Im)material Michelangelo. Toward a Visual Historiography of Sculpture
Between Reproduction and Art-Historical Enquiry
, Bibliotheca Hertziana, Rom (online).

06.05. «Luca Giordano Falsario. Reappropriating the Renaissance» auf der Tagung Forgery, Fraud, Mystification. A Perspective on Italian Renaissance Literature and Art, Universität Zürich (online).

22.04. «Dulçura, y consuelo... Sculpted Wood in Baroque Naples between Ephemerality and Idolatry», RSA Jahrestagung, Sektion Carving vs Modelling. Materials and the Languages of Sculpture in the Southern Mediterranean, online.

2019

07.10. Antrittsvorlesung: «Zwischen Welten. Polychrome Holzskulptur und das Problem der Idolatrie im neapolitanischen Barock», Universität Zürich.

18.03. «Fold-Lines. Tracing the Dionysian in Bernini’s Draperies» im Rahmen der RSA Jahrestagung, Toronto, in der Sektion Early Modern Drapery. Reactionary or Modern?

31.01. «Cosa più bella veder non si può. The Agency of Antiquity in Baroque Naples», Durham University, Dept. of Classics & Ancient History.

2018

01.10. «The Coat of Arms and the Portrait Bust. Sculpted Presence in Late Renaissance Florence» auf der Tagung Stone Face. The Psychology of the Face, the Phenomenology of the Bust, Københavns Universitet, Kopenhagen.